SPOTKANIE ŚWIECKICH SAWATORIANÓW W DNIACH 08-10.05.2015 W BAGNIE

W swojej dziewięcioletniej historii Ogólnopolska Wspólnota Świeckich Salwatorianów dopracowała tradycję rocznych jesiennych rekolekcji, które się odbywają w Trzebini. Pierwsza propozycja dodatkowego spotkania wypoczynkowego miała miejsce w 2010r. Cztery lata później w październiku 2014r., podczas rekolekcji propozycja stała się postanowieniem. Odpowiedzialność za wprowadzenie propozycji w życie podjęli ks. Daniel Jamroży ogólnopolski Opiekun Świeckich, Wojciech Appelbaum ogólnopolski Koordynator Wspólnoty Świeckich oraz Stanisław Niedziela z wrocławskiej Wspólnoty Świeckich.

Dzięki gościnności Rektora Wyższego Seminarium Duchownego Salwatorianów w Bagnie, ks. Jerzego Madery 23 osoby z pięciu lokalnych wspólnot zatrzymały się w zamku przeznaczonym jako miejsce formacji nowych powołań zakonnych i kapłańskich. Korzystaliśmy z kaplicy, z obszernego parku i ogrodów oraz z przesmacznej kuchni Siostry Anieli. Mieliśmy okazję współuczestniczyć w życiu modlitewnym kleryków oraz doznać ich radosnej uprzejmości, gdyż wszędzie wychodzili nam naprzeciw, wyprzedzając nasze potrzeby i pragnienia.
W sobotę po dobrym śniadaniu wybraliśmy się w drogę zwiedzania. Pierwszy przystanek, to Zamek Książ, gdzie z poziomu pod ziemią aż na trzecie piętro podziwialiśmy piękno zabytkowych sztuk i zerknęliśmy do historii „od Piastów do tajemnic II wojny światowej”. Na godzinę 13.00 dojechaliśmy do Świdnicy, gdzie zapoznaliśmy się z Kościołem Pokoju oraz ze zabytkowym cmentarzem, znajdującym się w jego otoczeniu. Nie mała atrakcja była obiadem w piwnicy Restauracji Ratusza, a po obiedzie niespodzianka, bo poza programem i nieprzewidywalnie zaproponowano nam darmowe wejście na wieżę widokową, gdzie tarasy na kilkach poziomach umożliwiają wielostronne widoki na Świdnicę. Po zejściu z wieży szybkim krokiem udaliśmy się do naszego autokaru, nadającego się do upragnionego odpoczynku i jednocześnie do sprawnego dojazdu do Trzebnicy, gdzie przywitał nas Brat Marcin ze swoją znakomitą umiejętnością oprowadzenia po Bazylice św. Jadwigi. Zakończyliśmy wizytę w Bazylice Nabożeństwem Majowym, a po powrocie do Bagna na kameralnej Mszy św. dziękowaliśmy Panu Bogu za wspaniały dzień.
Niedzielę rozpoczęła Jutrznia z klerykami. Po śniadaniu cała obecna Rodzina Salwatoriańska, czyli Księża, Siostry, Klerycy i Świeccy zgromadzili się w kaplicy na uroczystej Mszy św. niedzielnej. Przy kawie po Mszy św. podziękowaliśmy naszym gospodarzom za wyśmienitą gościnność, po czym Ks. Piotr Łapiński konferencją formacyjną wzbogacił nasze już wypoczęte umysły. Przed pożegnalnym obiadem zwiedzanie zamku seminaryjnego uwieńczyło w pamięci wspaniały nasz pobyt u naszej Rodziny Salwatoriańskiej.